sobota, 13 lipca 2013

Freeletics - The Beginning / Początek (EN/PL)

Witam :-)
Nazywam się Michał.
Na tym blogu będę zamieszczał informacje o moich postępach w realizacji planu treningowego Freeletics,
ale będą tutaj również zamieszczone wpisy jakie inne ćwiczenia z dziedziny Calisthenics wykonywałem i wszystko co z tym związane.
Będę zamieszczał przede wszystkim jakie zestawy wykonywałem w danym tygodniu, jaki czas osiągnąłem lub ile powtórzeń zrobiłem.

Hi :-)
My name is Michał.
On this blog I'm going to put info about my progress in realization Freeletics training plan, but there will be posted here entries what other exercise from Calisthenics I have done everything releated with it.
Especially I will publish what workouts I have done in every week, achived time or how many reps accomplished.





Zestawy ćwiczeń zmieniają się co tydzień, z każdym tygodniem rośnie też ich intensywność.
Celem Freeletics jest zbudowanie zdrowej, atletycznej sylwetki (a przy okazji poprawia kondycję, trenuje mięśnie każdej partii ciała, spala tłuszcz itp)
W praktyce jest to plan obejmujący różne zestawy ćwiczeń z kalisteniki (m.in. pompki, przysiady, burpee itp). Każdy zestaw ma nazwę pochodzącą od imienia któregoś z greckich bogów.

Workouts are changing every week, every next week increase their intensity.
Purpose of Freeletics is to build healthy, athletic figure (and by the way to improve condition, to train muscles every part of body, burn fat etc).
In the field this is a plan that include differrent sets of calisthenic exercises (like push-up, squats, burpees etc).
Every workout has aname that comes from the name of greek gods.



Film na YT, z którego dowiedziałem się o Freeletics:
YT Clip, whereof I find out about Freeletics:
Podam przykład najpopularniejszego ćwiczenia w całym programie - Aphrodite :-)

Na stronie internetowej można się zapisać na bezpłatny biuletyn zawierający ćwiczenia z pierwszych 5 tygodni planu.

Moje dane w momencie rozpoczęcia ćwiczeń:
Wiek: 29lat
Waga: 73,5kg
Wzrost: 182,5cm
Tk. tłuszczowa: 14,4%
Tk. mięśniowa: 44,8%

Jeżeli chodzi o plan treningowy Freeletics to podchodzę do niego trochę elastycznie - wykonuję wszystkie ćwiczenia  zaplanowane w danym tygodniu, ale nie zawsze wykonuję je w tej samej kolejności , a najczęściej oprócz ćwiczeń w planie dodaję dodatkowe ćwiczenia (np MAXy) lub dodatkowy dzień ćwiczeń w tygodniu (zamiast 4-ech dni treningowych robię 5 lub 6).

Gorąco zachęcam wszystkich  do spróbowania swoich sił z Freeletics!
I encourage all of You to try your hand with Freeletics!

12 komentarzy:

  1. Blog dodałem do ulubionych ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie;-)
      Na jakim etapie jesteś?

      Usuń
    2. Początek. Level 4 ;) Pierwsza afrodyta i pierwszy hades za plecami. Nie ma się czym chwalić. Odpowiednio 50:26 i 36:10

      Usuń
    3. Spoko, ja na początku też miałem słabe wyniki. Z czasem będzie lepiej, zobaczysz :-)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Super blog:)
      Czas chyba i na mnie:D Za 2 tygodnie zaczynam:D Tylko martwi mnie dieta, czy jest też obowiązkowa?;)

      Usuń
    2. Dzięki:)
      Obowiązkowo daj znać jak wrażenia po rozpoczęciu!

      Co masz na myśli pytając o dietę?
      Bez zmiany nawyków żywieniowych super efektów nie osiągniesz.
      Wystarczy, że skupisz się na odpowiednich wartościach węglowodanów/białka/tłuszczu, ograniczysz cukry proste i na początku to już Tobie dużo da ;-)

      Usuń
  3. Cześć Michał:)
    Właśnie planuje rozpocząć trening Freelectis i rozmyślam o Aphrodite, ale czy mi się uda:( Mam pytanko, czy pomiędzy rundami robi się przerwę, jeżeli tak, to jak długą??
    Z góry dzięki za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć:)
      Dlaczego miałoby się Tobie nie udać? Ja przed rozpoczęciem Freeletics też miałem zerową kondycję a dałem radę:)
      Między rundami możesz robić przerwę, ale nie musisz - to zależy od Twoich potrzeb.
      Ja z kilkoma pierwszymi spotkaniami z Aphrodite robiłem sporo przerw:-) Pamiętaj, że przerwy mają Tobie pomóc złapać oddech, a nie odpocząć, więc nie powinny trwać zbyt długo. Jednak ich czas będzie uzależniony od Twojej kondycji.
      Ja zazwyczaj robię przerwy trwające do 15-30sekund, ale czasem potrzebuję odpoczywać po 1 minucie.
      Zrób Aphrodite i się przekonaj ile potrzebujesz przerw. Za pierwszym razem nie musisz bić rekordów - ćwiczysz przecież dla samego siebie:-))
      Daj znać jak poszło!

      Usuń
  4. michal, i m patrick here. i will start to follow u.. althought i have send u the request link about the freeletics manual.. i guess u must be busy.. :)
    i will try to follow ur path by reading ur progress. i hope i m doing right.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czesc Michal , Super workout gratuluje ! A jakom mjales diete przez caly czas czwiczenia? Dzinenkuje za odpowiedz , Greg.

    OdpowiedzUsuń