czwartek, 19 grudnia 2013

20 Weeks with Freeletics - SUMMARY & PHOTO (EN/PL)


My 20 weeks adventure training program Freeletics took exactly 6 months - from mid-June to mid-December. This period was extend due to two injuries and one long holiday leave.
I went through the original plan Cardio & Strength, but almost from the very beginning I modified the plan. Add on an average of 3-5 workouts per week. Without that such a plan would be too little intense, and the effects after him would certainly be miserable.

Moje 20 tygodni przygody z programem treningowym Freeletics trwało dokładnie 6 miesiący – od połowy czerwca do połowy grudnia. Wydłużenie tego okresu było spowodowane dwiema kontuzjami i jednym długim wyjazdem wakacyjnym.

Przeszedłem oryginalny plan Cardio & Strength, ale niemal od samego początku plan ten modyfikowałem. Dodawałem sobie średnio 3-5 zestawów tygodniowo. Bez tego plan ten byłby zbyt mało intensywny, no i efekty po nim z pewnością byłby mizerne.


My goal was to build muscle, improve health, much better physical silhouette and to drop my small belly fat.
In a large extent, I managed to achieve these objectives. 
My abdominal fat definitly decreased, there are also the muscles on the arms, hands, stomach,

 legs and on the chest appeared. Maybe I still haven't got athletic posture, but large part of my clothes especially shirts and pants become too small for me;-)

The beginnings of this adventure were very tough - a lot of swearing, groaning, I was struggling with this as  ever. My time and quantitative results in the first few weeks were very poor. Now I see how big progress I made​​. Not only in many cases I improved my performance twice, as well efficiency of my body has improved significantly , I feel also much stronger.
Moim celem było zbudowanie mięśni, poprawa kondycji, zdecydowanie lepsza sylwetka i zrzucenie małej oponki.

W dużej mierze udało mi się te cele osiągnąć.

Brzuch zdecydowanie mi się zmniejszył, pojawiły się też mięśnie na ramionach, rękach, brzuchu, nogach no i na klatce piersiowej. Może nie mam jeszcze atletycznej budowy, ale duża część ubrań, zwłaszcza koszule i spodnie zrobiły się na mnie za małe;-)

Początki tej przygody były bardzo ciężkie – przeklinałem, stękałem, męczyłem się przy tym jak nigdy. Moje wyniki czasowe i ilościowe w pierwszych kilku tygodniach były bardzo słabe. Teraz widzę jak duże postępy zrobiłem. Nie tylko w wielu przypadkach poprawiłem o połowę swoje wyniki,  znacznie poprawiła się wydolność mojego organizmu, czuję się również znacznie silniejszy.


 Waga: 73,5kg
Waga: 74,7kg

Adventure with Freeletics gave me something else. I learned how much depends on our mind, how important is the determination and the desire to "fight" to achieve your goal - not once during a workout I wanted to give up, my mind told me that I'm tired, that it's time to relax. But don't stop. I don't stop because  
Quitting is not an option :)
Przygoda z Freeletics dało mi coś jeszcze. Nauczyłem się jak wiele zależy od naszego umysłu, jak ważna jest determinacja i chęć „walki”, aby osiągnąć swój cel – nie raz w trakcie wykonywania jakiegoś zestawu chciałem się poddać, umysł wciąż podpowiadał mi, że jestem zmęczony, że czas już odpocząć. A jednak się nie poddawałem, bo Quitting is not an option :)

I don't end my acquaintance with Freeletics.
For the moment, each week I will perform the selected workouts of  Freeletics program. I'm going to do all the workouts that were missing in my training plan. Besides, I want to beat all of my previous results.
In the spring I'll start Strength plan and of course, it will be heavily modified :)

Nie kończę jednak swojej znajomości z Freeletics.
Na obecną chwilę w każdym tygodniu będę wykonywał wybrane zestawy z programu Freeletics. Mam zamiar wykonać wszystkie zestawy, których zabrakło w moim planie treningowym. Poza tym, chcę pobić wszystkie swoje dotychczasowe wyniki.
Na wiosnę biorę się za plan Strength, oczywiście będzie on mocno modyfikowany :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz