poniedziałek, 11 listopada 2013

Freeletics Diet - Pre Workout Shake (PL)

Ćwiczę najczęściej rano, a ponieważ nie wyobrażam sobie ćwiczeń na pusty żołądek (po prostu ze względu na niską wagę jest to dla mnie nie wskazane) codziennie zastanawiam się co spożyć aby mieć siłę i zapał do ćwiczeń, ale jednocześnie zbytnio nie obciążać żołądka.
Dostałem propozycję na w miarę szybki przed-treningowy shake, który dostarcza energii potrzebnej do intensywnych ćwiczeń.
Autorem wpisu jest Artur Frach, również realizujący program Freeletics:

"Posiłek przed treningiem... ostatecznie każdy, kto zabiera się poważnie za treningi będzie musiał borykać się z tematem właściwej diety. Pisząc dieta nie mam na myśli przemyślnych udziwnionych sposobów odżywiania się. Mówiąc o diecie mam na myśli raczej :reżim żywieniowy wpisujący się w ideę "Eating clean". Każdy słyszał pewnie o tym jak to trzeba spożywać posiłki na 2 do 4 godzin przed treningiem. Internet pełen jest informacji o tym co i o której powinniśmy jeść i pić przed i po treningu. Wszystko pięknie i ładnie ale co kiedy trenuję przed pracą i trening zaczynam o godzinie 7:30? Mam wstawać o 5 rano na śniadanko?

Potrzebowałem czegoś lepiej przyswajalnego i szybkiego w przygotowaniu. A co może być podane w bardziej przyswajalnej formie i szybsze w przygotowaniu niż jedzenie w płynie?

Dlatego shake to idealna propozycja na szybkie i pożywne śniadanie przed treningiem. Wszystko w jednym urządzeniu, włączasz przycisk i po 10 minutach masz śniadanie.


Do przyrządzenia potrzebne będą:
- 2 banany
- 1 szklanka mleka (ok 250ml)
- 30g ciemnej czekolady (min 90%)
- łyżka oleju kokosowego
- 3 łyżki płatków
no i blender;)



 Dobrze jak mleko nie jest prosto z lodówki, bo w zimnym czekolada nie rozpuszcza się za rewelacyjnie. Jednak po 10 minutach blender nagrzewa się mi na tyle że czekolada rozpuszcza się należycie.

W pierwszej wersji używałem płatków owsianych, jednak później znalazłem w sklepie płatki żytnie i stosuję je w ilości 1 łyżka owsianych i 2 łyżki żytnich.
Eksperymentowałem także i owocami innymi niż banany, jednak przyznać musze, że z bananami smakuje mi najlepiej. Dobrze wychodzi także truskawkami. Natomiast pomysł z gruszkami to była totalna pomyłka.
Z podanej porcji wychodzą dwie szklanki bananowo-czekoladowego śniadania :)
Koktajl spokojnie może stać w lodówce jeden dzień. Dłużej nie sprawdzałem, bo druga szklanka znikała następnego dnia. Najczęściej jednak dematerializowała się w niewyjaśniony sposób podczas mojego po bytu w pracy."

Ponieważ na obecną blendera, jeszcze nie próbowałem samodzielnie tego przyrządzić, jednak propozycja wydaje mi się baaardzo atrakcyjna :-)
Mogę jedynie zaproponować, aby spożywać shake ok 45-60min przed treningiem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz